Bij de loodgieter lekken altijd de kranen is een gezegde, en dat geldt voor meer beroepen. Zo gingen de kinderen van een inmiddels gepensioneerde collega van mij (trouwens een uitstekend dierenarts) een keer met hun kat in de wachtkamer zitten. Reden: de kat hoestte al twee maanden en pa had door alle drukke werkzaamheden steeds geen tijd voor hun eigen kat.
Nu ben ik een kampioen in het niet op tijd geven van de vlooienproducten. De tijd vliegt voorbij en voor ik het weet is er al 5 weken om, terwijl het toch echt de bedoeling is om elke 4 weken een vlooienbehandeling te geven. Toen er daarom een product op de markt kwam dat maar eens in de 3 maanden gegeven hoeft te worden, moest ik dus meteen aan mezelf denken. Wat een uitkomst! Dat moet lukken. Een ander veel voorkomende eigenschap van dierenartsen is dat ze dan ook altijd eerst nieuwe producten bij hun eigen dieren uitproberen, want als je iets gaat verkopen wil je er ook achter staan.
Gelukkig ben ik wel therapie trouw met de dingen die regelmatig en vaak gegeven moeten worden. Zo krijgt mijn kat trouw elke twee dagen een infuus voor haar oude versleten nieren en krijgt ze ook haar nier medicatie elke dag.
En die ene pil eens in de 3 maanden? Jodi at het in ieder geval met plezier op en ik heb een herinnering aangemaakt voor over 3 maanden dus deze keer moet het gelukken!